fbpx

Лесна и забавна тренировка за цялото тяло, която освен всичко друго е и изключително полезна. С едно въже за скачане, можете да превърнете всяко място в своя спортна зала.

 

Защо да изберете тренировка с въже за скачане?

 

Скачането на въже активира всички мускули и спомага за хармоничното стягане на цялото тяло. Тренировката е комплексна това я прави привлекателна както за жените, така и за мъжете, търсещи ефекти като изгаряне на калории, стягане и отслабване.

  • Помага за изгаряне на калории – в зависимост от тренировката, могат да се изгорят 1000 калории за 1 час, което може да се сравни с карането на велосипед.
  • Чудесна кардио тренировка за поддържане на стройна фигура, добро здраве и силен имунитет.
  • Тренировката с въже за скачане подобрява силата и издържливостта.
  • Усъвършенства координацията, докато изпълнявате различни съчетания.
  • Подобрява фокуса и развива концентрацията.
  • Спомага за прочистването на кръвоносните съдове и за по-добре циркулация на кръвоносната система.
  • Въжето не заема място и не тежи в ръчната чанта или в багажа за ваканцията.

Можете да тренирате навсякъде, което прави тренировката по-лесно за вместване в динамичното ви ежедневие. А колкото по-лесно е да намерите време за една тренировка, толкова по-малка е вероятността да я пропуснете.

И освен това, скачането на въже е много инстаграмъбъл 😉

 

Как да тренирате с въже за скачане?

 

Скачането на въже може да бъде включено като елемент от HIIT (високоинтензивна интервална тренировка) или дори FIT (функционална интервална тренировка), в съчетание с други упражнеия като например:

  • Скачане на въже – 20 сек.
  • Джъмпинг Джак – 20 сек.
  • Скачане на въже – 20 сек.
  • Планк – 20 сек.

Разбира се – с нужните почивки от 30-40 сек. между отделните упражнения.

Ако пък решите цялата тренировка да премине с въжето за скачане, можете да включите и отделните видове „стъпки“ за разнообразие:

  • Скачане напред
  • Странично скачане (с кръстосване на ръцете)
  • Скачане на един крак
  • Скачане назад

Това, което е ключово да знаете за скачането на въже е, че подскоците трябва да бъдат ниски – съвсем близо до земята. Не е нужно да скачате високо.

Напоследък става популярно използването на въже за скачане и за танцови хореографии. Съчетано с танцови стъпки (най-често хип-хоп) и в синхрон с партньор, се получават красиви съчетания, които ще ви мотивират да тренирате редовно.

Друго важно нещо, което трябва да имате предвид при тренировката с въже за скачане е да носите спортни обувки. Скачането с боси крака крие рискове от контузии.

 

Колко дълго е нужно да скачате с въже, за да постигна добра тренировка?

 

Измерванията показват, че при скачане със средна интензивност се изгарят средно 12 калории на минута.

Както сме писали неведнъж, дори 10-15 минутната тренировка на ден е от значение за доброто ни здраве и форма, а с въжето за скачане, могат да се изгорят за това време и не малко калории. Това е едно добро начало.

Можете да пробвате с 10-15 минути на ден и постепенно да увеличите на 3 серии по 10 минути. Така ще получите една половин часова кардио тренировка. Както знаете, за да е ефективна кардио тренировката, то е нужно поне 20 минути да поддържате ускорен пулс.

Ако скачате по 30 минути на ден в 5 дни от седмицата, ще получите оптимални резултати за тялото и здравето си.

 

Как да си изберете подходящо според целите ви въже за скачане?

 

Дължината на въжето за скачане

За да бъде въжето за скачане с подходяща дължина, е нужно да бъде съобразено с височината на спортуващия. Ето как да разберете дали въжето е с подходяща за вас дължина:

  1. Хванете въжето за двата края и стъпете с единия крак в средата, за да го задържите на земята.
  2. Изтеглете дръжките пред гърдите си и вижте дали въжето (не дръжките, а въжето) стига до долната част на гърдите.

Същото можете да направите и с рулетка, за да измерите нужната дължина, която да купите.

 

Видът на въжето за скачане

 

Ето няколко въжета, които да ви помогнат в избора:

Подбрали сме въжета, които включват опцията за лесно регулиране на дължината.

Вариант 1 – Въже за скачане от PVC за висока скорост

Въжето, изработено от PVC е подходящо за тренировка в домашни условия.

  • Към въжето могат да се добавят до 300 грама тежести (по 150 на всяка ръкохватка), за да повишите трудността на тренировката си и да изгорите повече калории.
  • Подходящо е за скачане с висока скорост.

 

Вариант 2 – Въже за скачане от ТПУ за висока скорост

Термопластичният полиуретан за разлика от PVC-то е по-устойчив на износване и затова този тип въже е подходящо за тренировки на открито.

  • То също е подходящо за скачане с висока скорост, благодарение на лагерната система.
  • И при него могат да се добавят до 300 грама тежести.

 

Вариант 3 – Въже от PVC за умерена скорост на скачане

Както вече разбрахте, въжетата от PVC са подходящи за скачане вкъщи, т.като не са достатъчно устойчиви при триене с настилки.

Това въже е в комплект с тежести, които можете да добавите пожелание (по 80 гр. на ръкохватка).

 

Вариант 4 – Въже за скачане от кожа за тренировка с висока скорост

Коженото въже за скачане е подходящо както за тренировка вкъщи, така и за скачане на открито.

За разлика от горните три варианта, при това въже не можете да добавите тежести.

 

Вариант 5 – Въже за скачане от PVC с брояч

Това въже също е подходящо за скачане с висока скорост. Препоръчително е да се използва на закрито, т.като е от PVC и може да се износи при триене с настилка.

И при този вариант, както при Вариант 4, не могат да се добавят тежести.

Предимството при него е броячът, който издава и звуков сигнал при постигане на целта. Освен това ви дава информация и за:

  • Колко време е продължила тренировката.
  • Колко калории сте изгорили
  • Колко превъртания сте направили.

 

Надяваме се да сме ви били полезни и да откриете най-подходящото за вас въже и тренировка, за да поддържате доброто си здраве, форма и настроение 🙂

 

 

 

Icon Calendar вторник август 10, 2021
Icon Profile Катя Делипавлова

Тренировките са част от ежедневието ми повече от 20 години. Експериментирам с различни стилове упражнения. Любими са ми въздушна йога и въздушен обръч. Професионално се занимавам с маркетинг. В съчетание на двете ми страсти - тренировките и онлайн комуникациите, се роди www.onlinezala.bg А като майка на две момичета, се надявам да възпитам у тях култура за физическа активност, защото тя е ЗДРАВЕ, СИЛА, УСПЕХ.