fbpx

Какво представлява Пол Денс тренировката?

Пол денс (Pole Dance) е вид въздушна акробатика и въпреки, че се изпълнява на пилон, отначало трябва да отбележим, че не става въпрос за стриптийз.

Пол денс е тренировка за сила, издържливост, гъвкавост, мобилност и координация.

Вариациите на пол денс тренировката са от по-танцувални до по-акробатични упражнения.

Смята се че, пол денс възниква от индийски спорт през 12 век. Той се е практикувал само мъже, като продължава историята си и до днес. Подобни акробатични изпълнения са правили и в Китай цирковите артисти, като някои от позите им се изпълняват и днес в пол денса.

Днес пол денс тренировка набира популярност и сред жените, и сред мъжете, които започват да го включват във фитнес програмите си. Състезанията, които се организират, са още едно доказателсво в полза на това, че пол денсът е преди всичко спорт.

За популярността на пол денс тренировката допринасят и редица знаменитости и американски филми. Риана, Мадона, Бруно Марс са само част от звездите, които включват професионални изпълнители на пол денс в програмите си.

А в сериалите Отчаяни съпруги и Шепод от отвъдното, пол денсът е включен в някои от епизодите, като най-новата тенденция във фитнес упраженеията.

Събудих ли интереса ти към Pole dance тренировката? В допълнение, нека ти разкажa и какви са ползите за здравето, тялото и самочувствието ти.

Какви са ползите от Пол денс?

Положителният ефект от Пол денс тренировката определено е върху цялото ти тяло.

И т.като мисията ми е чрез www.onlinezala.bg да те мотивирaм да се раздвижиш, ще ти дам конкретните ползи от Пол денс не само за физическата ти форма, но и цялостно за здравето ти.

1-во – Изгарянето на калории и свалянето на килограми с Пол денс е гарантирано благодарение на съчетанието от кардио и изометрични упражнения (представляват поставянето и поддържането на тялото в определена поза).

2-ро – Цялото тяло е включено в Пол денс тренировката. Движенията обхваща различни мускулни групи наведнъж, и ще успееш да тонизираш цялото си тяло.

3-то – Стойка се изправя и издължава, ще придобиеш по-грациозна походка. А това от своя страна, ще повиши и самочувствието ти.

4-то – Координацията ти също ще се подобри, благодарение на упражненията, които изискват ръцете и краката да се движат в противоположни посоки.

5-то – Подвижността ти ще се увеличи, чрез подобряването на гъвкавостта и мобилността на тялото. Затова Пол денс е чудесна превенция за болки в гърба, скованост във врата, травми, като навяхвания, и мускулната треска.

6-то – Стресът ще изчезне, още преди да си усетил. А отделянето на ендрофин по време на тренировка, както при Пол денс, така и при всяка друга физическа активност, е една от основните причиниени в www.onlinezala.bg да бъдем посланици на движението. А това означава, че след Пол денс тренировката, ще се почувстваш готов чда покоряваш нови върхове.

Къде да намериш Пол денс тренировка?

Класовете по Пол денс от доста години се преподават в България, но все още набират популрност.

Ето и препоръките ми за София: Pole Dance Bulgaria.

А от онлайн тренировките, ето няколко полезни видеа (на английски):

Топ 10 Пол денс движения за начинаещи.

Пол денс упражнения за сила.

Пълен клас по Пол денс – 40 минути.

Каква екипировка ти е нужна за Пол денс?

Ако решиш да тренираш пол денс вкъщи, ще ти е нужно да си инсталираш пилон. Има въртящи е и статични пилони, както и комбинирани. Ако си начинаещ обаче, по-добре да започнеш в зала и след това да прецениш дали да инвестираш и това съоръжение.

За пол днес тренировка в зала ще са ти нужни къси панталонки и фитнес бюстие или потник. Колкото по-малко дрехи имаш по-себе си толкова по-лесно ще ти бъде да се справиш с позициите без да се пързаляш по пилона.

Някои трениращи използват талк, а обикновено в залите се предлагат кърпи и препрат, с който да почистваш от време на време пилона, за да избегнеш хлъзгането.

Обувки не са ти нужни, но можеш да си вземеш цвички, ако не се чувстваш комфортно да си бос.

СЪВЕТ за МОТИВАЦИЯ: За да се мотивираш да посещаваш редовно класовете, можеш да си създадеш Пол денс тренировъчен екип, който да те вдъхновява допълнително. Избери дрехите за тренировка в любимите ти цветове за настроение и ги приготви в специално предназначен сак или раница, така че да са винаги готови и да ти служат за мотивация. Така ще избегнеш и оправданията.

Същото се отнася и за всички видове тренорвки – от опит можем да ти споделим, че когато предварително си се поготвил за тренировката, ти си на една крачка по-близо да я превърнеш в рутина и част от ежедневието ти.

Освен дрехите и цвичките за тренировка, не забравяй да си подготвиш кърпа и бутикла с вода. Ще са ти нужни при всички случаи.

Как да практикуваш правилно Пол денс?

Има няколко основни правила, които ще ти препоръчаме да следваш, за да се насладиш максимално на тренировката и бързо да се радваш на резултати:

“Когато започваш нова тренировка, било то Пол днес, било то друг тип физическа активност, то най-важно е да си поставиш адекватни цели спрямо физическата ти подготовка и здравословно състояние.

1 – Слушай внимателно и следвай насоките на инсруктора си. Колкото и да си ентусиазиран да скочиш на пилона и да изпробваш тази нова вълнуваща тренировка, започни стъпка по-стъпка, както ще те води инструктора ти.

2 – Не пропускай загряването на тялото преди да преминеш към упражненията на самия пилон. Така ще избегнеш риска от травми.

3 – Слушай тялото си. Ако усетиш болка, неприятно разтягане, световъртеж или заглъхване на ушите, намали темпото и си дай почивка. Упражненията са специфични и различни от останалите фитнес тренировки, затова си дай време да ги усвоиш.

4 – Фокусирай се върху себе си и се забавлявай. Обикновено в залата има трениращи на различни нива на напредналост и когато се огледаш, може да ти се стори, че са на светлинни години от теб. Ако треньора ти прецени, ще ти даде упражнения, които са за напреднали, така че е по-добре да му се довериш и да се фокусираш върху собствените си възможности, вместо да се състезаваш с останалите.

5 – Създай нови приятелства. Трениращите пол денс бързо се превръщат в приятели и започват да се срещат и извън залата – било то на състезания, на събития организирани от залата, така и на лични.

Една Пол денс тренировка продължава до час и половина. Раздвижва и тонизира цялото тяло. Изгарят се между 600 и 1000 калории. Подходяща е както за напреднали, така и за начинаещи, но в добра физическа форма.

Важно: Ако имаш здравословни проблеми или съмнения за такива, преди да започнеш да тренираш, се консултирай с лекар.

Ако искаш да научиш и другите разновидности на въздушния тип гиманстики, виж статията Въздушни тренировки.

Icon Calendar вторник септември 15, 2020
Icon Profile Катя Делипавлова

Тренировките са част от ежедневието ми повече от 20 години. Експериментирам с различни стилове упражнения. Любими са ми въздушна йога и въздушен обръч. Професионално се занимавам с маркетинг. В съчетание на двете ми страсти - тренировките и онлайн комуникациите, се роди www.onlinezala.bg А като майка на две момичета, се надявам да възпитам у тях култура за физическа активност, защото тя е ЗДРАВЕ, СИЛА, УСПЕХ.