fbpx

Какво представлява Тренировка с танци?

Тренировката с танци е вече изключително популярна по целия свят, а и у нас, с разнообразни класове и брандове, които предлагат различни съчетания от фитнес упражнения, аеробика и различни стилове танц.

В основата си всички те следват една идея – да те изпотят под ритъма на любимите хитове, да те разтоварят от емоциите на работното ежедневие и да те заредят с настроение и самочувствие.

А също така, при тренировката с танци задължително ще се срещнеш с цял куп готини хора, които искат да влязат във форма и да поддържат тялото, и здравето си, докато се забавляват. Социалният ефект при танците е много висок, групите често се събират извън класовете, за да танцуват и да се забавляват заедно, така че не се изненадвай, ако изведнъж се окажеш с много нови приятели.

Различите тренировки с танци са с различна продължителност и стил. Могат да бъдат 30 минути, 1 час, час и половина. Обикновено всички преминават през по-ниска и по-висока интензивност по време на класа, така че могат да бъдат чудесна кардио тренировка в седмичната ти програма.

Калориите, които ще изгориш също зависят от типа на тренировката. Можеш да изгориш между 600 и 1000 калории по време на една тренировка с танци, но това зависи много и от начина, по който изпълняваш движенията.

Преди да ти представим различните видове тренировки с танци, нека ти разкажем за ползата от тренировките за твоето здраве. Все пак мисията ни в www.onlinezala.bg е да мотивираме повече хора към физическа активност, защото вярваме, че движението подборява и здравето, и настроението на човек, и е в основата за подобряване на качеството ни на живот.

Какви са ползите от тренировка с танци?

Тренировката с танци носи ползи за физическото, менталното и емоционалното здраве.

“Когато започваш нова тренировка, било то с танци, било то друг тип физическа активност, то най-важно е да си поставиш адекватни цели спрямо физическата ти подготовка и здравословно състояние.

1-во Танците са подобни на кардио тренировката по отношение на влияние върху здравето. Това определя и положителния ефект въху сърдечно-съдовата ситема. Или с по-прости думи, ускоряването на пулса с тренировките, прави сърцето ни по-силно и удължава живото му. Именно за тази цел, Световната здравна организация (СЗО) препоръчва да се правят 150 минути седмично упражнения със средна интензивност или 75 минути седмично с висока интензивност.

2-ро – Цялото тяло е включено в тренировката с танци. Не се изненадвай, ако почувстваш мускулна треска на места, на които не си подозирал, че имаш мускули. Това е така, защото движенията обхваща различни мускулни групи наведнъж, и ще успееш да тонизираш цялото си тяло.

3-то – Подобряваш силата и баланса на тялото си. Тренировката с танци е уникална форма на фитнеса, защото съчетава в себе си движение на всички равнини и посоки. Т.е. не е само напред-назад, а в страни, нагоре и надолу.

4-то – Координацията ти също ще се подобри, благодарение на упражненията, които изискват ръцете и краката да се движат в противоположни посоки.

5-то – Стресът ще изчезне, още преди да се усетил. Танците, а и упражненията като цяло, помагат на организма и съзнанието да се освободят от натрупания стрес от ежедневието. Когато се отдадеш на ритъма на музиката, бързо ще забравиш тревогитe.

6-то – Отделянето на ендрофин по време на тренировка с танци, както и при всяка друга физическа активност, е една от причините в www.onlinezala.bg да бъдем посланици на движението. А това означава, че след тренировката с танци, ще се чувсваш по-облекчен и нахъсан.

7-мо – Танците предизвикват и ума ти да се включи в тренировката. Тренировката изисква да се съсредоточиш както върху постоянната смяна на движенията, така и за припомнянето на конкретни движения и съчетания.

Какви видове тренировки с танци има?

Ето част от видовете тренировки с танци, като ползите, които изброихме се отнасят за всички тях:

Народни танци

Наследството на предците ни, освен че впечатлява с красотата си, повдига и духа ни. Скоро ще подготвим отделен материал само за народните танци. Абонирай се за бюлетина ни, за да те информираме, когато е готова.

Dancelo

Името идва от Dance + Love, което само говори за себе си. Тази тренировка е 40-45 минути и преминава под ритъма на последните хитове. Продължителността й дава възможност на заетите хора за кратко време да направят тренировка за цялото тяло.

Бурлеска

Възможно ли е шоу програма да бъде тренировъчна програма? Да! Пробвахме и потвърждаваме. Ето и едно кратко Youtube видео, за да се запознаете с движенията на бурлеска. В България, макар и по-ограничено, също можете да намерите такъв клас.

Латино танци

Часовете по латиноамерикански танци са широко разпространение и можете лесно да ги намерите в клубовете по спортни танци. Освен, че са красиви за окото, те са и чудесен пример за тренировка с танци. Всички ползи, които изброихме, се отнасят и за тях.

Балет

През последните годнини, балетът е достъпен и за любители на танците, които искат да обогатят ежедневието си с тренировка с танци. Можете да потърсите класове по класически балет или по модерен балет – обикновено се предлагат в школите по танци. Освен това, има и направление Боди балет, което е с финес насоченост.

Денс степ

Танци пригодени за степ платформа, която допълнително допринася за натоварване на цялото тяло. Високо интензивна тренировка с движения, които постепенно се усложняват и се превръщат в красив танц.

Бели денс

Познат още като ориенталски танци, отдавна е разпространен по нашите ширини и можете лесно да намерите клас в танцовите студиа. Смята се, че е особено подходящ за жените, които се готвят да станат майки, защото заздравява мускулите, участващи в процеса на раждането. Така тренировката с ориенталски танци спомага за лека бременност и леко естествено раждане.

Pole Dance

Това е тренировка с танци, която съчетава и акробатични изпълнения на пилон. Всеки, който опита пол денс или се влюбва веднага в тази тренировка за цялото тяло, или разбира, че е твърде трудно за него. С тази, приемана все още за екзотична тренировка у нас, можеш да се запознаеш в статията ни за Pole Dance.

Zumba

За този стил тренировка с танци, сме посветили цяла статия със всичко, което ти е нужно да знаеш за Зумба.

Тренировките с танци са разнообразни стилове, но всички те са богати на движения и динамика. Подходящи за както за начинаещи, така и за напреднали и могат да бъдат както самостоятелна тренировка, така и част от твоя фитнес план.

Още полезни съвет и вдъхновяващи примери за тренировка с танци, можеш да следиш в секция „Какво да тренирам?“

Важно: Ако имаш здравословни проблеми или съмнения за такива, преди да започнеш да тренираш, се консултирай с лекар.

Icon Calendar понеделник декември 28, 2020
Icon Profile Катя Делипавлова

Тренировките са част от ежедневието ми повече от 20 години. Експериментирам с различни стилове упражнения. Любими са ми въздушна йога и въздушен обръч. Професионално се занимавам с маркетинг. В съчетание на двете ми страсти - тренировките и онлайн комуникациите, се роди www.onlinezala.bg А като майка на две момичета, се надявам да възпитам у тях култура за физическа активност, защото тя е ЗДРАВЕ, СИЛА, УСПЕХ.