fbpx

Подобряването на резултатите от тренировката се постига, когато спреш да я правиш само заради резултата, и започнеш да се наслаждаваш на самия процес.

Ако искаш спортуването да ти носи и резултати, и удоволствие, то трябва да включиш тези 3 ключови фактора:

  • подходяща нагласа на ума
  • ясен план
  • воля за постоянство

 

Защо е важна нагласата на ума за подобряването на резултатите от тренировката и как да я постигнеш?

 

Представи си, че в края на работния ден си пуснеш на компютъра онлайн тренировка. Видеото или лайв излъчването започва, но ти не чуваш инструктора. В главата ти кънтят все още задачите от работата, мислите за домакинската работа, която имаш да вършиш, недоволството от липсата на време.

Когато мислите ти не са насочени към тренировката, независимо дали я правиш с онлайн инструктор, в спортна зала или сам, тялото ти няма да може да изпълни ефективно действията.

И се чудиш след това, защо спортуваш вече втора седмица и не усещаш подобряване на резултатите от тренировката, ами сякаш си зациклил.

Връзката между ума и тялото по време на тренировката е ключова и това не се отнася само за йога практиките. За всеки един спорт е от значение и колкото по-бързо го осъзнаеш, толкова по-бързо ще подобриш резултатите от тренировките си.

Ето няколко примера, как да подобриш нагласата на ума за подобряване на резултатите от тренировката:

 

Музиката

Понякога, за да не вдигам шум вкъщи, правех упражненията си без музика. В един момент започнах да се чудя, защо не постигам същите резултати и сякаш всичко се случва по-мудно и бавно, дори, когато ставаше въпрос за стречинг, който по принцип си е с по-бавно темпо. С времето отсъзнах, че музиката е неизменен фактор за подобряването на резултатите от тренировката, защото тя помага както за нагласата на ума, така и за поддържането на темпо от тялото. Когота се оставиш музиката да те води, успяваш по-лесно да се откъснеш от разсейващите мисли и се фокусираш върху движенията на тялото в хармония с мелодията. Така и настроението и резултатите ми започнаха да се подобряват.

Дрехите

Скоро чух една стилистка на костюми за филми да казва, че „костюмът е онзи магичен момент, който променя съзнанието“. И както актьорите играят по-автентично, когато носят автентично направени костюми, така и аз осъзнах, че тренировките ми се случват по-добре, когато съм с „спортен костюм“. Домашните дрехи също дават удобство на тялото за изпълнение на упражненията (пижамата също), но спортните дрехи, клина, топа и маратонките, помагат не само на тялото, но и на ума.
decathlon.bg

Обстановката

В този ред на мисли, обстановката, в която тренираме, също е от ключово значение.

Забелязал ли си как в спортната зала или фитнеса, успяваш да се изпотиш повече, да се задъхаш повече, да се разтегнеш повече, отколкото вкъщи?

За да тренираш вкъщи, да си все така мотивиран и да подобриш резултатите от тренировката си, можеш да се погрижиш за домашния си фитнес кът с подходящите постелка, спортни аксесоари, а защо не и аромати.
decathlon.bg

Спортните аксесоари

Виж какви спортни принадлежности са ти нужни за домашния фитнес от готовия ни списъка за сваляне.

 

Защо ти е нужен ясен план и как да се научиш да го следваш за по-добри резултати от тренировката?

 

За да ти носят резултати, физическите активности, които извършваш, трябва да са структурирани и планирани, спрямо целта ти.

Ако все още не си си изяснил целта, то е време да го направиш, защото именно целта е тази, която подхранва волята.

Подобряването на резултатите от тренировката, зависи и от това дали упражненията, които си избрал, са подходящи за постигането на целите ти. Например, ако целта ти е да отслабнеш, то е добре да включиш в тренировъчния си план високинтензивни интервални тренировки. А ако целта ти е да се раздвижиш след работата, то за теб са подходящи кардио тренировките. За справя не със стреса, можеш да практикуваш йога или стречинг.

Ясният план ще ти помогне да постигнеш прогресия в тренировката и постоянство към целта.

Сега подготвяме 28-дневен тренировъчен план за по-лесно начало към промяната, за която мечтаеш. Следи сайта и социалните медии, за да разбереш, когато е готов.

 

Как да накараш волята да ти помогне за подобряването на резултатите от тренировката?

 

За някои хора волята е неизчерпаема, за други е ограничен ресурс. Как обаче да бъдеш от първите?

Волята е важна не само за подобряването на резултатите от тренировката, но и за постигането на каквито и да било резултати.

Двата момента, в които ще ти е нужна най-много волята са:

1-во, когато искаш да започнеш и все отлагаш за утре.

2-ро, когато си започнал и не виждаш резултати известно време (при всеки е различно – при едни хора се виждат веднага резултати и след това има забавяне, при други е обратно). Точно тези моменти са критични и човек често може да се откаже, виждайки липса на подобряване на резултатите от тренировката.

Като знаеш вече тези два критични момента, ще ти е по-лесно да се самоконтролираш.

 

Волята зависи и от нивата на енергия през деня.

Когато си изтощен и нямаш енергия, волята ти също е слаба. Затова наблюдавай ежедневието си и засечи часовете, в които усещаш по-силна енергия. Използвай именно тези часове от денонощието, за да мобилизираш волята си и да насочиш усилията си към изпълнението на упражненията от тренировъчния ти план.

УСПЕХ!

П.П. За да се справиш по-лесно, можеш да разгледаш Пирамидална схема за организиране на седмицата + Безплатен темплейт за сваляне

Icon Calendar понеделник февруари 8, 2021
Icon Profile Катя Делипавлова

Тренировките са част от ежедневието ми повече от 20 години. Експериментирам с различни стилове упражнения. Любими са ми въздушна йога и въздушен обръч. Професионално се занимавам с маркетинг. В съчетание на двете ми страсти - тренировките и онлайн комуникациите, се роди www.onlinezala.bg А като майка на две момичета, се надявам да възпитам у тях култура за физическа активност, защото тя е ЗДРАВЕ, СИЛА, УСПЕХ.