fbpx

Искаш да спортуваш и да си здрав и да изглеждаш добре, но все нямаш време и винаги си намираш оправдание да отлагаш за следващата седмица, следващия месец или някога неизвестно кога в бъдещето?

Всеки минава през този период, всеки има моменти, когато не се чувства в кондиция, но точно тогава трябва да отидем в залата и да се раздвижим, защото чрез движението и спорта намаляваме стреса, тревожността и произвеждаме повече от хормона на щастието – Серотонин.

Ето как ние от www.onlinezala.bg също се справяме с моментите на липса на мотивация и бихме те посъветвали да правиш и ти, когато мързелът се опита да вземе превес над желанието за трениране.

Първата крачка, за да намериш мотивация е да си дадеш ясна сметка каква е целта ти и какво си готов да направиш, за да я постигнеш. Ако наистина искаш да си в добра форма ще трбва да пожертваш малко излизания с приятели или други безцелни занимания, но със сигурност ще си заслужава и това време, използвано за тренировки ще ти се отплати.

Следващото нещо, което можеш да направиш е да потърсиш приятел, с когото  заедно да тренирате и да се мотивирате в моментите, в които сте готови да се откажете. Това е наистина безценно, защото когато те мързи или решиш, че имаш нещо по-интересно от тренировките ще има кой „да те върне в правилната посока“.

Трето. По-добре да тренираш рано сутрин. Когато тренираш сутрин избягваш тези около 8-10 часа опити за вътрешно убеждение, че трябва да отидеш на тренировка. Сутрешната тренировка е енергизираща и тонизираща. В началото ще ти е трудно, но превърнеш ли го в рутина, гарантирано ще направиш и оцениш разликата в тонуса и протичането на ежедневния ти ритъм.

Четвърто. Да ти е интересно също е много важна част от тренировката, затова не пропускай да разнообразяваш активностите си.

Пето. Музиката при тренировките е много мотивираща, за да завършиш да речем дадения етап от кондиционната или друга високоинтензивна тренировка, който вече толкова те е измъчил, че си на косъм да се откажеш. Дори да правиш нискоинтензивна тренировка, пусни си музика, която ти харесва, за да превърнеш тренировката  в преживяване.

Шесто. И едно от най-важните неща, натоварвай се толкова, колкото  ти е приятно. Ако прекалиш с натоварването, това може да те откаже да тренираш напълно. Затова постепенно увеличавай натоварването без да изискваш от тялото си да прави невъзможни за него неща.

 

Движи се, спортувай и винаги намирай време дори да е по 15-20 минути на ден е по-добре отколкото да не правиш нищо. А ако все още не си открил какво да спортуваш, виж секция Какво да тренирам? 😉

Icon Calendar сряда ноември 11, 2020
Icon Profile Станислава Явашева

Здравейте, Аз съм Станислава. От 4 години тренирам активно и забелязвам как това се отразява не само на физиката, но и на психиката ми. В началото започнах с ниско интензивни тенировки като йога, пилатес, въздушна йога, но постепенно интересът ми се измести към високо интезивните такива, и по-спецално: Tabata, HIIT, различни видове кондиционни и кръгови тренировки. По тях се запалих в следствие на любовта ми към планината и желанието ми да имам по-голяма издържливост по време на трекинги в нашите прекрасни планини.