fbpx

Каква екипировка ти е нужна за функционална тренировка?

Екипировката зависи от упражненията, които ще включиш в тренировъчния си план. А упражненията зависят от целите, които гониш с функционалната тренировка.

Функционалните упражнения могат да се извъшват със и без екипировка.

За упражненията вкъщи, може да си осигуриш:

  • Дъмбели или други тежести
  • Колело за коремни преси
  • Въже за скачане
  • Ластици
  • Постелка

За упражнения като клекове, тичане, подскоци не са ти нужни специални екипировки, освен ако не искаш да влючиш ластици за усложняване на упражненията.

Ако искаш допълнително съпротивление, ето този ластик ще ти е полезен:

Поръчай го от сайта на Декатлон.

За силовите упражнения, можеш да ползваш гирички, кетълбел, пудовки, като тези:

Разгледай ги по-подробно в сайта на Декталон.

Въжето за скачане можеш да го използваш и вкъщи и в пакра, като добавиш интервал със скачане към джогинга:

Ето това въже за скачане дори си има и брояч, а допълнително можеш да му поставиш и тежести:

Поръчай го в сайта на Декатлон.

Колелото за коремни преси е идеално решение за тренировка със собствено тегло:

В зависимост от начина, по който го държиш, ще имаш различна степен на натоварване.

Виж подробното описанеи в сайта на Декатлон.

Не забравяй за постелката, която ще предпази от травми

„Постелката е най-важният елемент, за да избегнете излишно натоварване на гръбначния стълб, коленете и лактите (в зависимост от изходната позиция).“ – това разказва д-р Заралиева в статията й как да тренираме в условия на пандемия.

Ето постелка, която е подходяща за изпълнение на упражнения с обувки, каквито са функционалните трнировки:

Можеш да я поръчаш в сайта на Декатлон.

Дрехите трябва да са от качествена материя, да са удобни и да позволяват максимална свобода за движение на тялото.

Нужни са ти само удобни маратонки и клин или къси панталони, фитнес потник или топ. Важно е дрехите и обувките да са от висококачествена материя, за да ти осигурят комфорт по-време на упражненията. Кърпата и водата също са задължителна част от нещата, които трябва да си подговиш.

СЪВЕТ за МОТИВАЦИЯ:  За да се мотивираш да тренираш редовно, можеш да си създадеш специален тренировъчен екип, който да те вдъхновява допълнително. Избери дрехите за тренировка в любимите ти цветове за настроение и ги приготви в специално предназначен сак или раница, така че да са винаги готови и да ти служат за мотивация. Така ще избегнеш и оправданията за липса на време преди или след работа.

 

Важно: Ако имаш здравословни проблеми или съмнения за такива, преди да започнеш да тренираш, се консултирай с лекар.

Icon Calendar понеделник март 22, 2021
Icon Profile Катя Делипавлова

Тренировките са част от ежедневието ми повече от 20 години. Експериментирам с различни стилове упражнения. Любими са ми въздушна йога и въздушен обръч. Професионално се занимавам с маркетинг. В съчетание на двете ми страсти - тренировките и онлайн комуникациите, се роди www.onlinezala.bg А като майка на две момичета, се надявам да възпитам у тях култура за физическа активност, защото тя е ЗДРАВЕ, СИЛА, УСПЕХ.

Icon gift Резултати: Лечение на гръбначно изкривяване и болки в гърба и кръста
Icon dumbell Трудност: Подходяща за начинаещи
Icon knowledge Препоръка

Функционалните упражнения се тренира цялото тяло, вместо една конкретна мускулна група