fbpx

Ах, този целулит. Може ли с упражнения да се стопи целулита?

Да, ако се правят редовно!

В тази статия съм ви подготвила онлайн тренировка от 8 упражнения за изпълнение в домашни условия.

Можете да изберете 4 от тях, които да изпълните днес. А след ден-два да изпълните и останалите 4 от онлайн тренировката за справяне с целулита.

Важно е преди да започнете онлайн тренировката, да направите загряващи упражнения, които ще подготвят тялото и ще ви предпазят от травми. Загрqвaнето помага и за раздвижване на ставите, което е полезно да се прави ежедневно (особено при жените). То стимулира раздвижването на междуставната течност, което от своя страна спомага за предотвратяване на износването на ставите.

Ролята на масажите за справянето с целулита

Преди да преминем към упражненията е важно да уточня, че:

Упражненията помагат за изгарянето на натрупаните мазнини и така заглаждат „портокаловата кожа“. За ефективно справяне с целулита е добре да се приложат и масажи, които да спомогнат за разбиването на подкожния слой мазнини. Такъв може да бъде направен със специална за целта козметика или с обикновено масажно олио (важно е продуктът да е достатъчно хидратиращ).

Това, което на мен ми е помага безотказно са пощипващите масажи, използвани от японките от векове.

 

Как да си направим антицелулитен масаж?

1-ва стъпка: Започваме с почистване на кожата (най-добре след баня) – може да използваме скраб за тяло или ексфолиране със сухо четкане.

2-ра стъпка: След това нанасяме масажното олио или антицелулитен продукт и го втриваме в кожата с разтриващи движени.

3-та стъпка: Започваме да пощипваме кожата, като се фокусираме на местата, на които усещаме болка и напрежение. Зоните с целулит са най-чувствителни и е нужо внимателно да пощипваме, за да стимулираме кръвоснабдяването на тези участъци.

4-та стъпка: Успокояваме кожата с разтриващи и потупващи с възглавничките на пръстите движения.

Ролята на активния начин на живот за предотвратяване на целулита

Като една от причините за появяване на целулита се смята заседналия и нездравословен начин на живот.

За първи път забелязах, че имам целулит, когато в един период от живота ми вечерях много късно. Буквално преди да си легна. Коригирах този си „лош навик“ и всичко се оправи.

Сега от време на време отново ми се случва да вечерям след 8 часа, особено когато работя до късно, затова компенсирам с упражнения преди да си легна.

Споделям ги и с вас и се надявам да са ви полезни, както на мен:

1-во Упражнение за стопяване на целулита на седалище и задна част на бедрото

Можете да се подпрете на стената. Изпъвате крака назад, като вдигате до нивото, до което се усеща напрежение в задната горна част на бедрото. Правят се 3 серии по 8 повторения за всеки крак.

 

 

2-ро упражнение за стягане на външна и вътрешна част на бедрото

Продължаваме от същата позиция, като изнасяме крак встрани свит леко в коляното. За да натоварим външната част на бедрото, вдигаме бавно крака. За натоварване по-скоро на вътрешната част на бедрото – прибираме крака с бавно темпо. Правят се 3 серии по 8 повторения за всеки крак.

 

3-то упражнение против целулит на дупето и краката

Повдигаме тялото на пръсти от позицията, показана на видеото, и задържаме няколко секунди. Правим 3 серии по 8 повторения.

 

4-то упражнение против целулит на дупето и бедрата

Подпрени на ръце и повдигнато във въздуха седалище изнасяме единия крак встрани, след което го кръстосваме над другия, който е в опорна позиция. Правят се 3 серии по 8 повторения за всеки крак.

 

5-то упражнение против целулит

От същата позиция изнасяме единия крак напред, а другия остава в опорна позиция. Редуваме изпъване и свиване на крака към гърдите, докато дупето е във въздуха. Правят се 3 серии по 8 повторения за всеки крак.

 

6-то упражнение против целулит

Заставаме в колянна опора. Изнасяме единия крак назад и го вдигаме високо без да свиваме коляното. Връщайки го, стъпваме до подпряната на земята длан, подобно на напад, но с коляно на земята на опорния крак. Правят се 3 серии по 8 повторения за всеки крак.

 

7-мо упражнение против целулит

Лягаме по корем. Главата е подпряна на дланите. Двата крака са свити в коленете. Повдигаме коленете и бедрата. Правят се 3 серии по 8 повторения.

 

8-мо упражнение против целулит

Лягаме по гръб. Ръцете са отпуснати до тялото, а коленете свити. Изправяме единия крак нагоре с право коляно и го повдигаме заедно със седалището. Правят се 3 серии по 8 повторения за всеки крак.

 

След онлайн тренировката е добе да се направят упражнения за разтягане или така наречения стречинг, за да релаксират мускулите и да се избегне (или поне намали) мускулната треска.

Стречингът е особено важен, ако правите упражненията вечер преди лягане. Разтягащите упражнения ще ви помогнат да се подготвите за спокоен и пълноценен сън, като отпуснат и тялто, и ума ви.

Започни сега. Не днес, а сега. Повече по темата как да водиш здравословния активен начин на живот, можеш да прочетеш в ebook-а „Направи си сам. Екшън план.“

В него разказвам за 4-те стъпки към живот без диети, с хармонично тяло и силен имунитет. Както и за пирамидалния метод за организиране на задачите. Виж повече за този практически наръчник и започни още СЕГА пътешествието към дестинация „по-добро аз“, което ще ти благодари утре.

Icon Calendar събота декември 12, 2020
Icon Profile Катя Делипавлова

Тренировките са част от ежедневието ми повече от 20 години. Експериментирам с различни стилове упражнения. Любими са ми въздушна йога и въздушен обръч. Професионално се занимавам с маркетинг. В съчетание на двете ми страсти - тренировките и онлайн комуникациите, се роди www.onlinezala.bg А като майка на две момичета, се надявам да възпитам у тях култура за физическа активност, защото тя е ЗДРАВЕ, СИЛА, УСПЕХ.