fbpx

Когато работодателят търси начин да стесни разминаването с очакванията и нуждите на служителите си или да подобри предлаганите социални придобивки, корпоративният уелнес дава действащи инструменти, които подобрят здравето и повишават ангажираността им.

Ето как да внедрите успешна и ефективна корпоративна уелнес стратегия в компанията си в 7 стъпки:

1 Вижте, чуйте, разберете

Първата стъпка за вашата успешна корпоративна уелнес стратегия е да дефинирате очакванията и нуждите на служителите. Но не тези, които вие си мислите, че са, а тези, които те самите ви казват.

Ето няколко варианта как да се запознаете с нуждите по отношение на здравето, които имат служителите ви:

  • Анализирайте болничните листове, които ви предоставят
  • Включете секция с въпроси за здравето в годишните ви проучвания
  • Проведете дълбочинни интервюта или проучване във фокус група

Ако нямате нужния ресурс, за да изпълните тези методи, можете да го зададете като задача към вашия уелнес партньор, който ще извърши проучването и ще ви даде готови решения. А ако все още не сте избрали доставчик за уелнес придобивки за служителите ви, можете да се свържете с нас и да си насрочите безплатна консултация.

 

2 Изненадайте

Втората стъпка е насочена към оформяне на уелнес пакета.

Когато избирате услугите, които да включите в уелнес пакета за вашите служители, можете освен за физическото и менталното им здраве, да помислите и за баланса между личния и служебния им живот като цяло.

Например, освен упражнения за поддържане на физическото и психическото здраве на служителите, корпоративният уелнес пакет може да съдържа и други услуги, като:

– консултация за хюга на работното място (което в днешни време все повече се припокрива и с дома на служителите, заради налагането на работа от хоум офиса)

– срещи с консултант по лични финанси

– семинари и консултации за zero waste (нулев отпадък) и природосъобразен начин на живот

– срещи с цел социално приобщаване на екипа с активности, като йога на смеха, например.

Това са част от услугите, които предлагаме в корпоративните програми на onlinezala.bg и затова ви ги споделяме като идея, в допълнение на по-добре познатите онлайн сесии с фитнес тренировки, йога практики и консултации с диетолози, физиотерапевти и експерти по управление на времето.

 

3 Пакетирайте

Услугите в уелнес пакета на вашата корпоративна уелнес стратегия са толкова важни, колкото и начина, по който ще ги „пакетирате“.

Най-важно е уелнес бенефитите за вашите служители да бъдат лесни за използване. Т.е. те трябва да са user-friendly или потребителски ориентирани по отношение.

Улеснете служителите си, за да използват лесно предоставените им придобивки и съответно да оценят високо усилията, които сте положили за тяхното здравословно и ментално благосъстояние.

Ето пример как да го постигнете:

  • Улеснете достъпа до уелнес услугите, включени в корпоративната ви пакет с придобивки, като използвате един доставчик за всички бенефити. Това ще ви помогне както на организационно ниво, така и по отношение на вътрешната комуникация с мениджърите в компанията и техните екипи.

 

4 Комуникирайте

Синхронизирайте корпоративната си уелнес стратегия с комуникационната си стратегия, за да отговорите на нуждите на служителите си в точния момент с точната услуга, спрямо техните нужди и цели.

5 Участвайте

Като експерт по социалните придобивки или като HR мениджър, трябва напълно да разбирате каква уелнес услуга предоставяте на колегите си.

Затова вашето участие е важно, не само, за да дадете личен пример и да бъдете посланик на уелнес културата в компанията ви, но и да оцените своевременно предоставяната от уелнес партньора ви услуга или услуги.


6 Измерете

Освен оценяването на социалните придобивки, за което споменах в предишната точка, важно и измерването на резултатите.

Когато създавате корпоративна уелнес стратегия, вие със сигурност сте заложили KPIs – ключови показатели, които да измервате в хода на изпълнение на стратегията. Или, това са целите, които искате да постигнете със стратегията си за корпоративен уелнес.

  • Можете да изведете тези цели, спрямо годишните проучвания, които правите сред служителите.
  • Те могат да бъдат изведени и на глобално ниво, когато компанията е част от международна група. Но в този случай е важно да се съобразите и със спецификите на местно ниво (било то народопсихология, битови условия, социална среда и др.)

А, ако сте на етап, в който нямате ясно дефинирани цели и измерители за тях, вашият уелнес партьор може да ви помогне. Чрез проучването, което ще направи, за да създаде уелнес програма с дизайн адаптиран специално за компанията ви.

Измерването ще ви помогне да разберете дали сте избрали правилните услуги, дали е нужно да промените елементите в уелнес пакета, за да го адаптирате по-добре към служителите и реалното им потребление.

Промяната на уелнес пакета може да се извършва на 6 месечен или годишен период, за да имат все пак време служителите да се адаптират към новите здравословни навици, към които искате да ги приучите с корпоративната уелнес култура на компанията ви.

 

7 Ангажирайте

Една ефективна стратегия за корпоративен уелнес трябва да покрива и темата с ангажираността на вашите служители. Те са тези, които ще „продават“ най-добре уелнес придобивките сред колегите си и затова е важно да обърнете внимание на най-ангажираните ви служители. Именно те са посланиците, които ще мотивират и останалите служители да придобият корпоративната уелнес култура на компанията ви.

 

 

 

Icon Calendar вторник юни 1, 2021
Icon Profile Катя Делипавлова

Тренировките са част от ежедневието ми повече от 20 години. Експериментирам с различни стилове упражнения. Любими са ми въздушна йога и въздушен обръч. Професионално се занимавам с маркетинг. В съчетание на двете ми страсти - тренировките и онлайн комуникациите, се роди www.onlinezala.bg А като майка на две момичета, се надявам да възпитам у тях култура за физическа активност, защото тя е ЗДРАВЕ, СИЛА, УСПЕХ.