fbpx

Какво представлява ЗУМБА?

Зумба е уникално съчетание, с което, докато се забавляваш, изгаряш изумително много калории. ЗУМБА са танци, Зумба е кардио тренировка, Зумба е аеробика и фитнес.

Освен това, при Зумба тренировката неминуемо ще се срещнеш с цял куп готини хора, които искат да влязат във форма, докато се забавляват и не се притесняват да се поизпотят.

Зумба е тренировка, създадена от колумбийския танцор и хореограф Алберто „Бето“ Перез през 1998 година. Историята разказва как по онова време Перез бил инструктор по аеробика и за един от класовете си, които водил, забравил касетата с музиката. Оказало се обаче, че носи в себе си касетки (това са предците на дисковете ;)) с латино музика – салса и меренге. Както можеш да се досетиш, случайно или не, така се е родила Зумбата. Постепенно тази уникална тренировка с латино ритъм завладяла целия свят.

Ето и още един факт, който може да ти е интересен – първначалното име на Зумба е било Rumbacize, което идва от румба – испанската дума за „парти“.

Ако досега само си чувал за Зумба, но не си пробвал, дошъл си на правилното място, за да се подготвиш.

Какви са ползите от Зумба?

Положителният ефект от Зумба тренировката ще се отрази както на тялото ти, така и на ума ти.

И т.като мисията на www.onlinezala.bg е да те мотивира да се раздвижиш със Зумба, ще ти дам конкретните ползи не само за физическата ти форма, но и цялостно за здравето ти.

1-воДвиженията са високоинтензивни и благодарение на това се изгарят между 600 и 1000 калории за един час. Така че, ако търсиш упражнения, с които да отслабнеш, включи Зумба в програмата си, като кардио тренировка.

2-роЦялото тяло е включено в Зумба тренировката. Не се изненадвай, ако почувстваш мускулна треска на места, на които не си подозирал, че имаш мускули. Това е така, защото движенията обхваща различни мускулни групи наведнъж, и ще успееш да тонизираш цялото си тяло.

3-то – Зумба е толкова забавна тренировка, че практикуващите в един момент забравят, че това е тренировка.

4-тоЗумба комбинира аеробни и анаеробни упражнения, което подобрява дихателната и сърдечно съдовата система.

5-тоКоординацията ти също ще се подобри, благодарение на упражненията, които изискват ръцете и краката да се движат в противоположни посоки.

6-тоСтресът ще изчезне, още преди да се усетил. Танците, а и упражненията като цяло, помагат на организма и съзнанието да се освободят от натрупания стрес от ежедневието. Когато се съсредоточиш върху изпълнението на движенията, бързо ще забравиш тревогитe.

7-моОтделянето на ендрофин по време на тренировка, както при Зумба, така и при всяка друга физическа активност, е една от основните причиниени в @online_zala_bg да бъдем посланици на движението. А това означава, че след Зумба тренировката, ще се чувсваш по-облекчен и нахъсан.

Къде да намериш Зумба тренировка?

Зумба е толкова разпространена, че можеш да намериш клас във фитнес залите, залите за групови занимания и разбира се в Youtube.

От онлайн тренировките – моята любимка е Bipasha Basu. Споделям ти нейната 30 минутна танцова тренировка за цялото тяло.

Каква екипировка ти е нужна за Зумба?

Зумба е една от тези тренировки, за които не ти е нужна специална екипировка. Удобни дрехи и също така удобни маратонки, са ти достатъчни.

От опит, ще ти споделя, че когато избираш дрехи за Зумба, избери по-свободни – такива, които няма да пречат на динамичните движения. Но внимавай да не са твърде свободни и разпуснати, за да не се усучат по време на упражненията.

Клин, къси панталони, потник или бюстие са идеални. Важно е да са от качествена материя, за да не спарват тялото, докато се поти.

Същото се отнася и за маратонките. Добре е да избереш обувки за зала, за да ти е комфортно по време на танците. Имай предвид, че за разлика от стандартните фитнес тренировки, тук освен движение напред-назад, има и много движения в страни.

Без да се съобразя с това, на една от първите си тренировки сложих кецове, които протъркаха кожата на краката ми под кокалчетата, именно заради страничните движения на краката.

СЪВЕТ за МОТИВАЦИЯ: Зумба е много красива тренировка, а и за да се мотивираш да посещаваш редовно класовете, можеш да си създадеш Зумба тренировъчен екип, който да те вдъхновява допълнително. Избери дрехите за тренировка в ярки цветове за настроение и ги приготви в специално предназначен сак или раница, така че да са винаги готови и да ти служат за мотивация. Така ще избегнеш и оправданията.

Същото се отнася и за всички видове тренорвки – от опит мога да ти споделия, че когато предварително си се поготвил за тренировката, ти си на една крачка по-близо да я превърнеш в рутина и част от ежедневието ти.

Някои трениращи добавят и гети към облеклото за танци, така че ако решиш, може да пробваш.

Освен дрехите и обувките за тренировка, не забравяй да си подготвиш кърпа и бутикла с вода. Ще са ти нужни при всички случаи.

Как да практикуваш правилно ЗУМБА?

Има едно единствено правило, което трябва да следваш, когато си на Зумба клас или го правиш вкъщи – ДВИЖИ се.

“Когато започваш нова тренировка, било то с танци, било то друг тип физическа активност, то най-важно е да си поставиш адекватни цели спрямо физическата ти подготовка и здравословно състояние.

Дори и да не знаеш движението, прави нещо, но не спирай. Довери се на тялото си, то постепенно ще влезе в ритъма. И личния ми съвет – не се фокусирай твръде много върху това „сега тази ръка надясно, кракът напред, главата в страни“… вместо това се остави ритъмът да те води, а стъпките и движенията – към тях ще се напастнеш постепенно и съвсем естествено без да ги мислиш като сложна схема.

Всеки клас по Зумба тренировка включва поредица от танци с различна хореография и музика. Обикновено във всеки клас при даден инструктор, музиката и движенията се повтарят, така че, начинаещите нека бъдат спокойни.

И на финал: Една ЗУМБА тренировка продължава един час. Раздвижва и тонизира цялото тяло. Изгарят се между 600 и 1000 калории. Подходяща е както за начинаещи, така и за напреднали. Тренировката е идеален алтернатива за Кардио във фитнес програмата ти, така че можеш да ходиш на Зумба поне два пъти седмично.

Важно: Ако имаш здравословни проблеми или съмнения за такива, преди да започнеш да тренираш, се консултирай с лекар.

Icon Calendar неделя октомври 11, 2020
Icon Profile Катя Делипавлова

Тренировките са част от ежедневието ми повече от 20 години. Експериментирам с различни стилове упражнения. Любими са ми въздушна йога и въздушен обръч. Професионално се занимавам с маркетинг. В съчетание на двете ми страсти - тренировките и онлайн комуникациите, се роди www.onlinezala.bg А като майка на две момичета, се надявам да възпитам у тях култура за физическа активност, защото тя е ЗДРАВЕ, СИЛА, УСПЕХ.