fbpx

Дали терминът „женски лицеви опори“ не е като „женската логика“?

Лицевите опори са набедени за мъжко упражнение и затова много жени ги избягват или просто не се сещат да ги включат в тренировката си. Затова нека първо разбием два мита за това упражнение.

Мит 1 – Лицевите опори „напомпат“ мускулите

Лицевите опори са упражнение със собствена тежест и води до оформяне на цялото тяло. Главната му роля е стягане. Мускулите се стягат и оформят без това до води до увеличаване на обема им. Напротив, те спомагат за изгарянето на калории и ускоряване на метаболизма. Така че, лицевите опори няма да направят жените да изглеждат по-мускулести.

Мит 2 – „Женски лицеви опори“

Аз започнах да правя лицеви опори, когато бях да 9-10 години, като гледах баща ми. След това, с времето, забравих за тях и години наред не ги бях правила. Правих от време на време вариациите на лицеви опори – с подпрени на земята колене или така наречените „женски лицеви опори“.

Оказа се обаче, че тези вариации на лицевите опори не са правилни.

Подпирайки тялото на колене по време на изпълнение на лицевата опора, ние тренираме само горната част на тялото. Така се лишаваме от един много важен резултат – не развиваме силата на торса, която е важна за поддържане на кръста и краката. Претоварваме раменете, което може да доведе до травми.

Отделните части на тялото трябва да работят заедно като едно цяло. Така развиваш сила, която ти помага да избегнеш натоварването и болките в гърба и кръст от работния режим в ежедневието.

Лицевите опори са подходящо управление и за изпълнение на високоинтензивна интервална тренировка или така нареченият HIIT – високоефективна тренировка за изгаряне на калории и оформяне на цялото тяло.

Как да правим по-лесно и по-правилно лицеви опори?

Лицевите опори са упражнение, което натоварва цялото тяло и съответно ползите от него са за оформяне на гърди, гръб, ръце, корем, крака. Какво обаче да направим, за да ни станат по-лесни и да бъдат все така полезни за цялото тяло?

Споделям ви един трик, който открих наскоро и приложих.

 

Използването на пилатес ринг (пръстен или обръч, както още се нарича), спомага за правилната стойка на тялото. Така ще избегнеш грешното движение на таза.

Забелязал ли си как, когато се спускаш надолу, оставяш таза по-нагоре? И обратното, когато се вдигаш нагоре, таза ти увисва надолу? С пилаес ринга ще избегнеш този проблем и балансираш тялото си, за да изпълниш лицевата упора правилно. В резултат, ще заздравиш коремната си мускулатура или с други думи ще стегнеш корема.

С пилатес обръча се създава и допълнително съпротивление, което ти пречи да се отпуснеш без усилие към земята.

Сега вече знаеш защо да замениш „женските лицеви опори“ с истинските. А ако искаш да научиш още ползи от това да имаш пилатес ринг, виж статията

10 причини защо ти е нужен пилатес обръч + БОНУС карти за игра с упражнения за ума и тялото

Icon Calendar четвъртък януари 7, 2021
Icon Profile Катя Делипавлова

Тренировките са част от ежедневието ми повече от 20 години. Експериментирам с различни стилове упражнения. Любими са ми въздушна йога и въздушен обръч. Професионално се занимавам с маркетинг. В съчетание на двете ми страсти - тренировките и онлайн комуникациите, се роди www.onlinezala.bg А като майка на две момичета, се надявам да възпитам у тях култура за физическа активност, защото тя е ЗДРАВЕ, СИЛА, УСПЕХ.