fbpx

За да спестиш време от търсене из интернет какво да си купиш, за да поддържаш форма вкъщи, съм ти подготвила готов списък за домашния ти фитнес с описание за начинаещите.

Знам, че нищо не може да замени фитнес клуба, срещата с треньора и трениращите, социалният елемент и спортния дух, с който се зареждаш в залата. И все пак, да си имаш домашен фитнес вече не е лукс, а необходимост.

Ето как да се подготвиш за извънредните ситуации, когато не можеш да посетиш фитнес, и да си имаш екипировка за трениране вкъщи.

Аб ролер или колело за коремни преси

Този аксесоар спомага упражненията за стягане на коремните мускули.

Уредите за коремни преси са разнообразни по форма и функционалност. Някои от тях са специално създадени, за да фокусират натоварването към коремните мускули без излишно напрежение за гърба и кръста.

Медицинска топка

Медицинската топка осигурява допълнителна тежест към упражненията и допринася за по-висока ефективност на изпълнение. Например, клековете могат да бъдат изпълнявани с медицинска топка, която се държи на нивото на гърдите или се вдига над главата.

Ето как: При изправяне от клек, топката се вдига от земята и се задържа на нивото на гърдите. След което, при клякане, топката се пуска да падне на земята.

Тежести за глезените

Както използваме гирички, дъмбели, дисковете за вдигане с ръцете, така можем да приложим и допълнителна тежест при упражненията за краката. Те са подходящи за упражнения, както за краката, така и за седалището и долните коремни мускули.

Дъмбели или гирички

Тези тежести ще ти помогнат както за таргетирано трениране на определени мускули, така и за упражненията за цялото тяло. Тренировката с тежести или силовите тренировки са несправедливо набедени, че са подходящи само за трупане на мускули. Всъщност истината е, че ползите от тях са много повече и можеш да ги научиш от подробната статия по темата: Силови тренировки – какви са ползите и какви видове има?

Фитнес ластици

От една страна този фитнес аксесоар е подходящ за трениране на ръце, крака, корем, седалище. А от друга страна, фитнес ластиците са много удобни и лесно приложими в домашни условия.

Постелка

Както е по-известна – йога постелката, всъщност не е само за йога. Тя е изключително важна за упражненията вкъщи, за да предпазиш тялото си от нараняване и травми.
decathlon.bg

Въже за скачане

Ползите от въжето за скачане са многобройни. Това си е един „уред за кардио тренировка“, който удобно може да бъде използван както вкъщи, така и в градината или парка. С него лесно можеш да разнообразиш упражненията в тренировъчния си план.

Лост за набиране

Лостът за набиране може да бъде поставен на вратата и лесно да обогати домашния фитнес с упражнения със собствено тегло.

Спортни обувки или стречинг чорапи

Дори и в домашни условия, добре е да използваш подходящи за упражненията маратонки. Например, скачането на въже е добре да бъде с маратонки, за да предпазиш коленете си от приземяването на твърдия под. А също така и да избегнеш нараняване от подхлъзване.

Освен за избягване на наранявания, удобните обувки, както и стречинг чорапите, създават допълнителна стабилност, допринасят за правилната позиция на тялото и по-увереното изпълнение на упражненията в домашния фитнес.

Стречинг чорапите можеш да ги срещнеш също като йога чорапи и пилатес чорапи.

Ролер за упражнения и масаж

В края на самата тренировка вкъщи е добре да помислиш и за релаксирането и възстановяването на натоварените мускули, а и на цялото тяло. Затова не пропускай разтягането в края на тренировката.

Упражненията за стречинг след тренировката ще помогнат за намаляване на мускулната треска. За изпълнението им можете да използваш релефна ролка от пяна. Можете да я срещнете под името ролер за йога и ролер за пилатес.

Това са основните уреди, аксесоари и екипировка, които ще ти помогнат да си създадеш разнообразни тренировки в домашния фитнес.

За да запазиш мотивация, подреди ги на място, където да ги виждаш през деня. Така ще се подсещаш всеки път щом минеш покрай тях и ще намалиш вероятността да пропуснеш ежедневните си упражнения.

В следващите статии ще разкажа как да избереш всеки един от тези уреди. Как да прецениш коя постелка е подходяща за теб. Как да избереш тежестта на гиричките и дъмбелите. Какви видове фитнес ластици има. И други подобни теми, които ще ти помогнат да направиш най-добрия избор.

Свали чеклист със списъка за домашния фитнес.

Icon Calendar сряда декември 30, 2020
Icon Profile Катя Делипавлова

Тренировките са част от ежедневието ми повече от 20 години. Експериментирам с различни стилове упражнения. Любими са ми въздушна йога и въздушен обръч. Професионално се занимавам с маркетинг. В съчетание на двете ми страсти - тренировките и онлайн комуникациите, се роди www.onlinezala.bg А като майка на две момичета, се надявам да възпитам у тях култура за физическа активност, защото тя е ЗДРАВЕ, СИЛА, УСПЕХ.