fbpx

Има си ясно обяснение защо ни е толкова трудно да постигнем самодисциплина вкъщи.

Защото по пижама е трудно сам да се вземеш насериозно. Да, пижамата е виновна и всичките й разновидности на така модерната днешна денонощница.

В тази шега има голяма доза истина, защото ако се замислиш над народната мъдрост – „по дрехите посрещат“, всъщност ние самите се самоопределяме с дрехите, които носим.

И ако домашните дрехи са виновни за това да изгубим самодисциплината вкъщи, то и те са ключът да си я върнем.

В статията ни „Да тренираме ли в условия на пандемия от Covid-19”, д-р Заралиева разказва за своя пациентка, която споделя, че вкъщи й е по-лесно да отвори хладилника, отколкото да прави коремни преси. Да си признаем, с всички ни е така. Но, ако си облечеш спортния екип, обуеш маратонките и се погледнеш в огледалото – моментално ще дойде и желание да направиш някой и друг клек или да потърсиш онлайн тренировка в интернет. Желанието ще дойде най-малкото от това, че си си направил труда да се преоблечеш и някак си не върви да пропилееш този „труд“ като седнеш на дивана с пакет чипс.

А ако самодисциплината вкъщи ти играе лоша шега не само за упражненията, а се отразява и на ефективността ти в служебните задължения, то следва да приложиш същия подход и за хоум офис аутфита ти. Разбра какво имам предвид, нали? Облечи се като, че ще ходиш в офиса.

Довери се на силата на дрехите и ролята им за самодисциплината ти, за желанието ти за работа и физическа активност и за ефективността ти, докато си вкъщи.

Облеклото има способността да влияе на емоциите ни, заради асоциацията, която придаваме на самата дреха. Така дрехите за фитнес се асоциират със това да сме по-активни, а дрехите за офис – да сме по съсредоточение.

До този извод може да стигне всеки от нас, ако се замисли, но все пак има и научно доказателство от проведен експеримент от професор Адам Галински Kellogg School of Management в университета в Нортуестърн.

Експериментът се е състоял в следното: На група от хора са дали да носят бели престилки. На една част от тях са казали, че това е лекарска престилка, а на останалата, че е престилка на бояджия. След което им дали еднакви задачи. Оказало се, че първата група изпълнявали задачите с повече внимание и фокусираност, защото подсъзнателно са придобили поведението на лекарите.

Така, дотук имаме две спешни мерки за самодисциплина вкъщи:

1-во: Облечи си сутрин дрехи като за офис, за да повишиш ефективността си по време на работа. (Освен това, ако ти се наложи да отскочиш до магазина или да се включиш в някоя онлайн среща, няма да ти се налага да се преобличаш или да се правиш, че камерата ти е развалена).

2-ро: Избери си час от деня, в който да си облечеш спортните дрехи, за да се самомотивираш за повече физическа активност.

Физическата активност от своя страна ще се отрази добре, както за здравето ти (неведнъж сме говорили, че повишава имунитета), така и настроението и ефективността ти в домашните и служебни ангажименти.

А знаеш ли, че самото преобличане си е допълнителна физическа активност?

Ето я третата мярка за самодисциплина вкъщи:

3-та спешна мярка е свързана с дългосрочните резултати. Наскоро в една от дискусиите ни в Instagram достигнахме до извода, че „ако апетитът идва с яденето, то желанието за тренировка – идва с резултатите“. Затова нека се фокусираме на резултатите.

За целта е добре всеки ден да започваш деня, като правиш списък със задачите си за седмицата и отбелязваш прогреса по тях ежедневно. Най-важно е да го правиш за дългосрочните си цели, за да отбелязваш с какво си допринесъл всеки ден за постигането им.

С други думи, всеки ден си отговаряй на въпроса:

Какво направих днес, за което утрешното ми аз ще ми благодари?

Използвай лист хартия, закачена на хладилника, на магнитната дъска или на стики бележките в телефона ти. Важно е да е на видимо място, за да ти напомнят за себе си и да не ги пренебрегваш.

Започни сега. Не днес, а сега. Повече по темата как да водиш здравословния активен начин на живот, можеш да прочетеш в ebook-а „Направи си сам. Екшън план.“

В него разказвам за 4-те стъпки към живот без диети, с хармонично тяло и силен имунитет. Както и за пирамидалния метод за организиране на задачите. Виж повече за този практически наръчник и започни още СЕГА пътешествието към дестинация „по-добро аз“, което ще ти благодари утре.

 

Icon Calendar четвъртък декември 10, 2020
Icon Profile Катя Делипавлова

Тренировките са част от ежедневието ми повече от 20 години. Експериментирам с различни стилове упражнения. Любими са ми въздушна йога и въздушен обръч. Професионално се занимавам с маркетинг. В съчетание на двете ми страсти - тренировките и онлайн комуникациите, се роди www.onlinezala.bg А като майка на две момичета, се надявам да възпитам у тях култура за физическа активност, защото тя е ЗДРАВЕ, СИЛА, УСПЕХ.