fbpx

Забелязал ли си, че не отлагаш да платиш сметката за интернета и вноската по кредита този месец, но когато става въпрос за здравословни навици, все остава за утре.  Това утре, което е все утре, дойде време да стане конкретна дата.

Ето как с 6 кратки стъпки, успееш лесно да се справиш с отлагането:

 

  1. Стъпка: Отвори календара (за този месец). Затвори очи. Посочи произволна дата.
  2. Стъпка: Отбележи тази дата в телефона си, като събитие със заглавие името на целта ти.
  3. Стъпка: Заложи си срок за изпълнение, като отбележиш дата, на която трябва да видиш първите си резултати.

Ето че първата част е готова – вече имаш цел и срок.

Сега е време да промениш нагласата си към този срок, за да го изпълниш.

 

  1. Стъпка: Определи си неустойка за просрочване на заложената дата или награда за спазен срок.

Различните хора се мотивират и влияят от различни стимули. Вярвам, че познаваш добре себе си и можеш да прецениш дали ще има ефект положителният или отрицателният стимул.

Например, ако започнеш с 1 ден по-късно от заложената дата, ще имаш 1 ден по-малко, за да изпълниш целта. Това обаче не винаги е достатъчен мотиватор, затова е нужно да си наложиш допълнително условие – някакво ограничение или поощрение.

Ако спазя уречения ден да започна да се храна здравословно, ще си купя чантата, която си харесах.

Или „Ако пак отложа датата за диета, няма да си купувам нови обувки до края на годината.“

 

  1. Стъпка: Сключи договор сам със себе си.

Напиши на един лист какво си обещаваш и какво ще се случи, ако нарушиш/изпълниш обещанието. Подпиши го и го постави на място, където да ти напомня всеки ден. За по-голям ефект, може да поканиш и приятел за свидетел.

 

  1. Стъпка: Дай запомнящо се име на „проекта си“

„Когато нещо има име, то започва да съществува в нашата действителност, и обратното – ако няма название, то се разтваря в света на абстрактното и неясното.

Написаната дума има по-голяма сила от хиляди смътни идеи в съзнанието ни.

Избери внушително име, което да те привлича и да те мотивира да работиш по него. Можеш да го наречеш на личността, на която се възхищаваш в тази област. (План Шакира, например J)

Когато станем сутрин, едно е да си помислим, че трябва да отидем във фитнес залата, съвсем друго е да си кажем: „Скоро ще имам тяло като на Витрувианския човек!*“

 

*“Витрувиански човек“ – известната скица на Леонардо да Винчи, изобразяваща т.нар. Закон за пропорциите.

(откъсът е от „Да изживееш своя Икигай“ от Ектор Гарсия и Франсеск Миралес)

И още един съвет, който ще ти помогне да следваш неизменно целта си:

 

Обърни фокуса си и вместо да чакаш стартовата дата като отправна точка, фокусирай се върху крайната дата, на която трябва да имаш вече и резултат.

 

Свързани статии: Разбери дали са погрешно или правилно поставени целите ти

Icon Calendar четвъртък март 4, 2021
Icon Profile Катя Делипавлова

Тренировките са част от ежедневието ми повече от 20 години. Експериментирам с различни стилове упражнения. Любими са ми въздушна йога и въздушен обръч. Професионално се занимавам с маркетинг. В съчетание на двете ми страсти - тренировките и онлайн комуникациите, се роди www.onlinezala.bg А като майка на две момичета, се надявам да възпитам у тях култура за физическа активност, защото тя е ЗДРАВЕ, СИЛА, УСПЕХ.