fbpx

Когато тренирате и се опитвате да свалите килограми идва момент, в който стъпвате на едно ниво и не виждате по-нататъшни резултати. В този случай, трябва да знаете няколко неща относно намалянето на мазнините в тялото, за да не се отчайвате и да губите мотивация:

Теглото и мазнините в тялото са две различни неща.

Докато скалата на кантара може да не мърда много, защото сте изгорили мазнини и сте изградили мускули, то цялостната картинка на вашето тяло може да се променя. Няма как да разберете това само по килограмите, освен ако не измервате периодично процента на мазнини в тялото си, защото мускулите тежат повече от мазнините. Така много по-точно ще знаете какви резултати имате.

Теглото не е мярка на вашето спортно ниво

Има хора с различни размери и тегло, които са здрави и подвижни. За да измерите реално вашите спортни, атлетични способности, засечете например колко лицеви опори правите или за колко време бягате 1км. Това ще ви даде много по-точна представа за вашите резултати и за напредъка, който имате.

Премахването на мазнините в тялото е комбинация от различни фактори. Ето няколко  въпроса, които ако си зададете , ще ви помогнат да се преборите в тази битка.

1.Спя ли достатъчно и дали сънят ми е качествен?

zdravoslovni-navici-greshki

Сънят е много важен фактор, свързан със загубата на мазнини и тегло, който често бива много подценяван.

По време на сън тялото произвежда хормони, които помагат за възстановяване и изгаряне на мазнините.

Липсата на сън може да доведе до намалена хормонална функция, намаляване нивата на кръвна захар, на енергия и до неправилна преценка в избора на храна, защото предполагам ви се е случвало да сте недоспали и просто да се натъпчете с храна поради тази причина.

Това, което може да направите, за да имате повече и по-качествен сън, е да си лягате около 22.00 часа.

Това е най-доброто време да се запътите към леглото,  защото тялото започва да отделя хормони, които ви подготвят за сън.  Може да си навиете аларма 30 мин. преди да си легнете, за да спрете всички  устройства, от които ви е труднно да се откъснете, да си направите чай и да си почивате. Опитайте се да спите по 8 часа, не винаги се получава, но направете опит. Също така събота и неделя изключвайте алармите, но не прекалявайте със съня, гледайте да спазвате относително един и същ час за ставане.

2. Не можете да прецените колко наистина ядете?

Най-лесното обяснение е, че, за да свалите килограми, трябва да приемате по-малко калории, отколкото изгаряте – това е така нареченият калориен дефицит.

Ако ядете повече, тялото ви не може да изгори достатъчно от приетите калории, за да започне да гори мазнини.

Ако ядете преклено малко пък, организмът ви ще се включи в режим на оцеляване и ще задържа мазнини за да може да живее.

Така нито една от двете ситуации не е добре за вас, затова най-хубаво е да започнете да следите вашият калориен прием.

Има приложения, където може да  въвеждате какво ядете, колко калории е, и така много точно да видите какво количество храна приемате.

След като няколко седмици направите това, може да  получите отговор на въпроса, защо не горите мазнините в тялото и нямате очаквания прогрес.

3. Не сте достатъчно активни?

Може да тренирате по 5 дни в седмицата по 1 час, но е важно също какво правите и през останалото време на деня, като изключим, че 8 часа са отделени за сън.

Вашата активност през останалото време е доста определяща за това, колко мазнини ще изгубите. Тъй като много от хората в днешно време водят заседнал начин на живот поради работата на бюро, въпреки факта, че може би тренирате редовно, е възможно да имате проблем със свалянето на килограми.

Затова, ако е така, наблюдвайте по-детайлно също и вашите ежедневни активности, като почистване на къщата, излизане на разходка и т.н., защото те също са от голямо значение.

Смарт часовник или смаарт гривна биха ви помогнали да следите например колко се движите през деня и колко крачки правите. Поствете си цел да правите между 6000 и 8000 крачки на ден и ще видите дали това е трудно изпълнимо за вас или не. Ако се затруднявате с изпълнението на тази цел, обърнете внимание как отивате и се прибирате от работа и какво правите да речем във вашата обедна почивка.

4. Не сте последователни?

Когато говорим за сваляне на килограми, постоянството е едно от най-важните неща. Много от хората дават 150% от себе си през първите дни или седмици, после се отказват.

След това си казват „От понеделник започвам пак“. Но тогава идва рождения ден на някой приятел през уикенда и те отново се провалят в изпълнението на програмата за сваляне на килограми.

Така те нямат успех, защото когато някой дава 150% от себе си в 40% от времето трудно ще види някакви резултати, а разлика от този, който дава дори 80% от себе си, но в 100% от времето.

Нормално е да не сте перфектни всеки ден, или да не сте в кондиция постоянно, но вжното е да не се отказвате, независимо от малките пропуски, ако искате да свалите килограми в дългосроче план.

 

Не бъдете строги към себе си. Правете най-доброто, на което сте способни. Започнете с 2 тренировки седмично,без да преклявате и постепенно добавяйте нови, когато имате време. Обърнете внимание на вашето хранене, през поне 80% от времето. Давайте си малко свобода, например когато има повод или почерпка, но отново без да прекалявате и да се отпускате твърде много. Следете вашият напредък. Така или иначе свалянето на килограми е пътуване, което всеки сам извървява по един или друг начин, в едно или друго време и винаги може да се върнете към него, когато пожелаете.

 

Източник: www.runtastic.com

Icon Calendar събота март 27, 2021
Icon Profile Станислава Явашева

Здравейте, Аз съм Станислава. От 4 години тренирам активно и забелязвам как това се отразява не само на физиката, но и на психиката ми. В началото започнах с ниско интензивни тенировки като йога, пилатес, въздушна йога, но постепенно интересът ми се измести към високо интезивните такива, и по-спецално: Tabata, HIIT, различни видове кондиционни и кръгови тренировки. По тях се запалих в следствие на любовта ми към планината и желанието ми да имам по-голяма издържливост по време на трекинги в нашите прекрасни планини.