fbpx

Да тренираме безопасно във фитнеса в условията на Covid-19 е тема, която от днес вълнува всички почитатели на фитнеса и груповите занимания. За да се чувстваш комфортно и в безопасност при завръщането си в любимия ти фитнес център или зала за групови тренировки, ето какво е нужно да знаеш:

 

Кога да посетиш фитнеса?

 

Избери часове с по-малко посещения.

Ако редовно посещаваш фитнес залата, знаеш кога има струпване на хора и лесно можеш да избегнеш пиковите часове.

Ако си в хоум офис, то можеш да организираш така работата си, че да посетиш фитнеса в по-малко натоварени часове – сутрин около 10 ч. и след обяд между 13 и 18 ч.

Това по-трудно би се случило с груповите тренировки, които са във фиксиран час, затова изберете фитнес с по-големи зали.

 

Каква дистанция да спазваш?

 

Според СЗО (Световната Здравна Организация) трябва да се спазва 1 метър дистанция. Фитнес центровете са поставили маркировка за по-голяма от тази дистанция.

Да се спазва дистанцията зависи от съвестта на всеки от нас. За улеснение, във фитнес залите има и ясни обозначение. Например, в кардио зоните могат да се ползват уредите през един.

Най-добре би било да избереш фитнес, който осигурява достатъчно просторни помещения, за да запазиш личното си пространство по време на тренировка.

Колкото и организирано да е тренирането в една зала, от всеки един от на зависи дали се спазва дистанция. Затова уважавайте личното пространство на останалите посетители.

 

Колко време да прекараш във фитнеса?

 

За поддържане на здравето са ви нужни редовни упражнения, всеки ден, било от и по 10 минути.

Ако искаш да тренираш сърцето си и да повишиш имунитета, то тогава е добре една тренировка да е минимум 20 минути и да е със средна до висока интензивност, за да ускори сърдечния ти ритъм.

 

Повече за кардио тренировките можеш да научиш в статията ни: Кардио тренировка – Какво, Защо и Как

Времетраенето на тренировката зависи от личните ти цели. При всички положения, можеш да започнеш с по-кратки посещения на фитнеса и постепенно да ги увеличиш. Така ще дадеш време и на тялото, и на ума да се адаптира към новата ситуация, особено, ако не си тренирал онлайн, докато фитнесите бяха затворени.

 

Да използваш ли маска по време на тренировка?

 

Последните проучвания показват, че маската не пречи на тренировките и не пречи на ускореното дишане. Ако не си сигурен в чистотата на въздуха или в достатъчната дистанция от останалите хора в залата, то е добре да ползваш маска. По време на тренировката е хубаво да имаш няколко маски, които да сменяш, защото изпотяването може да ти създаде дискомфорт.

 

Какво още да не забравиш?

 

Носи си собствена кърпа/и

Както сме писали и преди, кърпата може да ти послужи за покриване на постелките или уредите, които използваш. В някои фитнеси те са задължителни и няма да те пуснат, ако не си носиш кърпа.

 

Почиствай уредите и тренировъчните принадлежности

Важно е да почистваш уредите, гиричките и другите фитнес аксесоари, които ползваш, както ПРЕДИ, така и СЛЕД използането им.

 

Използвай собствени тренировъчни аксесоари

Ако вече си оборудвал хоум фитнеса си с ластици, постелки и друга лесно преносима екипировка, помисли дали да не ги вземеш със себе си във фитнес залата. Така хем ще ти е удобно и комфортно със собствените аксесоари, хем ще разнообразиш домашната си тренировка с посещение на фитнеса.

decathlon.bg

Почиствай телефона и смарт часовника/гривната си

Често забравяме за дисплея на телефона и смарт часовника, които са в непосредствен контакт с лицето ни и често ги пипаме, докато сме навън. Редовното им почистване ще те предпази от пренасянето на вируси по повърхността им.

 

Дезинфекцирай дрехите и обувките си

След като се прибереш от фитнеса, изпери веднага фитнес дрехите и спортните си обувки, с които си тренирал.

 

В началото на всяка нова година си обещаваме да се фокусираме върху здравословния начин на живот и редовното изпълнение на упражнения. От днес фитнесите отварят врати, но ако все още не се чувстваш достатъчно сигурно, за да започнеш да ги посещаваш, можеш спокойно да продължиш да спортуваш вкъщи с онлайн тренировки.

 

 

Icon Calendar понеделник февруари 1, 2021
Icon Profile Катя Делипавлова

Тренировките са част от ежедневието ми повече от 20 години. Експериментирам с различни стилове упражнения. Любими са ми въздушна йога и въздушен обръч. Професионално се занимавам с маркетинг. В съчетание на двете ми страсти - тренировките и онлайн комуникациите, се роди www.onlinezala.bg А като майка на две момичета, се надявам да възпитам у тях култура за физическа активност, защото тя е ЗДРАВЕ, СИЛА, УСПЕХ.